Kokie svarbiausi vadovaujančio personalo atrankos kriterijai?
Personalo atranka – tai svarbus etapas ne tik darbo ieškančiam žmogui, bet ir darbdaviui. Juk jo metu reikia priimti sprendimą, kuris turės įtakos įmonės veiklai. Kartais tai padaryti būna sunku, ypač jei ieškoma vadovaujančio personalo atsakingoms pareigoms. Tuomet iškyla klausimas: kokias kriterijais vadovautis išsirenkant vieną darbuotoją iš kandidatų? Aptarkime į ką verta atkreipti dėmesį priimant šį sprendimą.
- Patirtis
Ne veltui bene kiekviena personalo atranka pradedama klausimu „kokia jūsų darbo patirtis?“. Kuo daugiau sėkmingos patirties turi darbuotojas, tuo labiau jis ne tik įsigilinęs į visus savo srities niuansus, bet ir susidūręs su įvairiomis situacijomis ir jų sprendimo būdais. Žinoma, ir nauji darbo rinkos dalyviai gali puikiai atlikti pavestas pareigas. O kartais jaunatviška motyvacija gali netgi tapti sėkmingo kilimo karjeros laiptais stimulu. Tačiau jei pareigoms, kurias užimti ieškote darbuotojo, labai svarbus praktinis patyrimas, būtinai atkreipkite dėmesį į kandidatų patirtį.
- Žinios
Žinios ir domėjimasis savo sritimi taip pat yra vienas esminių kriterijų, pagal kurį turėtų būti atliekama personalo atranka. Ir tai toli gražu ne tik aukštojo mokslo metu įgyjamos žinios. Kandidatas, kuris dalyvauja savo profesijos seminaruose, papildomuose mokymuose, domisi savo srities naujovėmis gali atnešti kur kas daugiau naudos įmonei. Be to, asmeninis noras tobulėti parodo, kad žmogus nori būti tikru savo darbo žinovu, papildyti savo žinių bagažą ir jį pritaikyti darbe. Šios darbuotojo savybės yra privalumas nepriklausomai nuo užimamų pareigų.
- Rekomendacijos
Dažniausiai kiekviena personalo atranka vyksta aptariant ir kandidatų turimas rekomendacijas. Teigiami buvusių darbdavių atsiliepimai ar įmonės, kuriai vadovavo kandidatas sėkmė įrodo, kad žmogus atsakingai ir tinkamai atlikdavo savo pareigas. Toks darbuotojas paprastai ir naujose pareigose siekia tik pačių geriausių rezultatų.
Be šių pagrindinių atrankos kriterijų galima išskirti ir daugybę kitų, ne tokių svarbių rodiklių. Pokalbio su kandidatu metu atkreipkite dėmesį ir į jo komunikabilumą, mandagumą ir panašias savybes. Juk bendravimas su verslo partneriais ar užsakovais – tai ne tik sutarčių pasirašymas, bet ir bendravimas, derybų vedimas ir komunikacija. Tad tokios savybės kaip gebėjimas prisitaikyti prie situacijos, diplomatiškumas ir derybiniai įgūdžiai gali tapti jo vadovaujamos įmonės raktu į sėkmę.