Akcijos: laimi tiek pirkėjas, tiek pardavėjas
Ne paslaptis, jog dažnas į konkrečią parduotuvę užsuka susiviliojęs televizijos ekrane pamatyta itin maža kaina tam tikrai prekei ar, vartydamas savaitės akcijų katalogą, išvydęs net keliasdešimties procentų nuolaidą atskirai prekių kategorijai. Aišku, atsiranda viešai iš tokių besityčiojančių – neva žemos kainos vaikymasis tolygus savęs žeminimui. Visgi jei žmogus yra sąmoningas, akcijos padeda gerokai sutaupyti. Kaip veikia ši sistema ir ką kiekvienam aktualu žinoti?
Kai kada prekybos centrų siūlomos įspūdingo dydžio akcijos verčia susimąstyti, ar šie „su protu susipykę”, jog prekes atiduoda už savikainą. Ne, prekybininkai savęs nenuskriaus ir prekių už dyką neatiduos. Tai – apgalvotas marketinginis ėjimas, padedantis didinti žinomumą, pritraukti naujų klientų bei gauti didesnį pelną. Dėl ko siūlomos akcijos?
- Lietuvoje veikia net keli didieji prekybos tinklai, tad, norint išlikti konkurencingu, reikia turėti ką pasiūlyti klientui. Žemos kainos – viena iš pagrindinių traukos jėgų, galinti priversti paskatinti pirkėją plačiau atverti savo piniginę.
- Vėlinės, Kalėdos, Velykos ir kitos šventės – tikras darbymetis prekybos centrams, kadangi pirkėjai perka tiek su atitinkamomis progomis susijusią atributiką, tiek maisto produktus. Prekybos centrai gali patys nuspręsti, ar per patį apsipirkimo įkarštį taikyti mažesnes kainas, ar vadovautis nuostata, jog tuo metu reikalingą prekę, pavyzdžiui kalėdinę eglę, vis vien pirks, o nuolaidas „paleisti” šventėms pasibaigus. Paskutiniu metu prekybos centrai yra dosnūs žmonėms ir siūlomos akcijos dažnai sutampa su sezoninių prekių poreikiu.
- Tam tikrų prekių grupių prekybos centrai privalo parduotą nustatytą kiekį, tad jei šių paklausa yra maža, kaina yra natūraliai nuleidžiama.
Pirkėjai neturėtų baimintis, neva akcijos yra bandymas „iškišti” pasibaigusio galiojimo ar „ant ribos” esančias prekes: produktus su pasibaigusiu galiojimu terminu mūsų šalies parduotuvėse apskritai draudžiama pardavinėti, o trumpesnio galiojimo privalo būti specialiai pažymėtos. Visgi ne paslaptis, jog prekybos centrai tam tikromis gudrybėmis bando apgauti pirkėjus, tad apsipirkinėdami privalome būti itin budrūs. Įsitikinkite, ar:
- nuolaidos taikomos visiems pirkėjams, ar tik su lojalumo kortele;
- ar akcijos taikomos visiems, ar tik daliai produktų;
- ar kainoženklyje nurodyta kaina galioja vienai pakuotei ar visam kilogramui ir panašiai.