Žiniasklaida

ziniasklaidaŽiniasklaidos priemonių Lietuvoje yra apstu. Reikia tik tinkamai išsirinkti savo informacijos kanalus ir juos sekti. Pasaulinės žiniasklaidos tendencijos ne visada atsispindi Lietuvoje, tačiau tam tikri dalykai akivaizdūs – televizijos ir radijo įtaka mažėja, spauda „kraustosi“ į internetą. Žurnalistai, tuo tarpu, tampa universalesni ir lankstesnis, nes gali kurti profesionalų turinį tiek tradicinėms žiniasklaidos priemonėms, tiek internetui.

Tradicinės žiniasklaidos priemonės

Nuolatos girdime pasakymą – „tradicinės žiniasklaidos priemonės“. Kas tai yra? Paprasčiau įvardinti, kas yra „netradicinės“ – interneto leidiniai ir socialiniai tinklai. Tradicinės žiniasklaidos priemonės yra:

  • Laikraščiai ir žurnalai, pavyzdžiui, lzinios.lt, lrytas.lt;
  • Televizija;
  • Radijas.

Jų reikšmė mažėja priklausomai nuo pasiekiamumo ir reklamos apimčių. Žiniasklaida yra verslas, ypač tai akivaizdu Lietuvoje.

Interneto leidiniai

Interneto žiniasklaida yra gana įvairi. Ją galima suskirstyti į kelias rūšis:

  • Interneto naujienų portalai;
  • Tradicinės spaudos versijos internete;
  • Naujienų agregatoriai (surenkantys naujienas ir informaciją iš konkuruojančių šaltinių);
  • Tinklaraščiai (diskusijų objektas);
  • Interneto žurnalai.
  • Regioniniai leidiniai (pavyzdžiui, AlytausGidas.lt)

Pastebima ir nauja žiniasklaidos priemonių rūšis – bendruomenių naujienos. Jos būna dviejų rūšių – mažų miestų ir miestelių bendruomenių puslapiai, o taip pat ir užsienyje gyvenančių žmonių leidiniai. Pavyzdžiui, lietuviai Norvegijoje turi savo leidinius, lietuviai Anglijoje, Danijoje, Vokietijoje – taip pat dalinasi savo naujienomis, diskutuoja jiems aktualiomis temomis.

Vis dar gausus IT naujienų ir tinklaraščių būrys. Atrodo, kad šiomis temomis galima rašyti ir rašyti. Ir skaitytojų atsiranda visada. To paties negalima pasakyti apie verslą ir politiką, kur skaitytojų ratas yra mažiausias, nors tai pakankamai įdomios nišos.

Tekstų rašymas

Tekstų rašymas pretenduoja į dalį žiniasklaidos rinkos dalį, nes pamažu tai tampa rimtu ir konkurencingu verslu. Viena problema – kaip susirasti kokybiškus ir profesionalius rašytojus, galinčius parašyti tinkamus tekstus. SEO straipsniai ir tekstai nėra labai sudėtingi, tačiau su laiku jų kokybei reikalavimai tik kyla. Kita tekstų rūšis – SEO tekstai. Jų lieka vis mažiau ir mažiau, nes raktažodžių dėliojimas neatneša norimų rezultatų – reikalingas kokybiškas parduodantis tekstas. Komercinių tekstų kūrėjai dirba išsijuosę, nes pamažu suprantama, kad tik profesionalai gali savo darbą atlikti tinkamai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.