Verslas

lietuvos verslasLietuvos verslas išgyvena gana keistą periodą. Iš vienos pusės valstybė stengiasi supaprastinti verslo valdymo galimybes, iš kitos pusės įvedama vis daugiau ir daugiau mokesčių bei procedūrų. Taip pat prisideda ir visuomenės požiūris į verslą, kuris, šiuo metu, yra daugiau neigiamas, nei teigiamas. Bet apie viską iš eilės

Lietuviškas verslas jau skaičiuoja savo 25-metį. Nuo 1988-jų sukaupta nemažai patirties, pradedant turgumi, kioskeliais, kurie prekiauja viskuo ir baigiant verslo kūrimu ir investiciniais žaidimais Silikono Slenyje (Silicon Valley, San Francisco, Kalifornijoje, JAV). Vienoje rankoje turime turgus, kitoje startupus. Lietuvos verslas iš dalies keliavo laiku, nes per 25 metus reikėjo nuveikti tiek, kiek Didžiojoje Britanijoje buvo nuveikta per 200 metų.

Interneto verslas

Interneto verslas yra viena labiausiai išsivysčiusių verslo šakų Lietuvoje. Turime greičiausią interneto ryšį Europoje, todėl galime sukurti įvairių vietinės ir tarptautinės reikšmės projektų. Interneto puslapiai kuriami daugybės įmonių, klesti reklama internetu, interneto dizaineriai geba konkuruoti tarptautinėje erdvėje, o reklamos agentūros parsiveža prizus iš prestižinių Europos reklamos festivalių.

Taip pat turime labai daug įmonių, kurių specializacija – įvairių interneto sprendimų kūrimas. Šiuo metu itin sparčiai populiarėja mobilieji įrenginiai, tad mobiliųjų aplikacijų kūrimas tampa bene paklausiausia verslo šaka Lietuvoje.

Taip pat gana aktyvi ir programinės įrangos bei sprendimų prekyba. Šiuo metu į verslą orientuota nemažai įvairių programų, kuriomis lietuviai gana noriai naudojasi. Programos verslui skatina efektyvumą ir gerina konkurencines sąlygas novatoriškai mąstančioms įmonėms.

Informacijos verslas

Informacijos verslas – tai žiniasklaida internete, taip pat įvairūs informaciniai resursai, kurie palengvina darbą daugybei žmonių ir verslininkų – įvairūs katalogai, informacinės paslaugos, reklamos tinklai. Taip pat prie šios srities galima priskirti ir SEO paslaugų teikėjus, tekstų rašytojus ir įvairių reklaminių tekstų kūrėjus. Vertimai taip pat priskiriami prie informacinio verslo, nors turėtų būti prie paslaugų. Šiuolaikiniai vertimai dažniausiai atliekami internetu, tad čia susikerta kelių verslo sričių principai. Kokybiški vertimai kainuoja kiek brangiau, tačiau tai priklauso nuo daugelio dalykų. Akivaizdu, kad poreikis šiai paslaugai ateityje tik didės, nors mokančių užsienio kalbas ir daugėja, taip pat tobulėja ir automatinės vertimų programos, pavyzdžiui, Google Translate. Vertimo biurai kol kas išlieka viena iš patikimiausių institucijų, kuriose galima gauti kokybiškus vertimus.

Pastaruoju metu pastebimas ir verslo leidinių suaktyvėjimas – didieji žiniasklaidos portalai daugiau dėmesio skiria verslo informacijai, taip pat atsiranda ir nišinių leidinių. Tokie leidiniai (dažnai tinklaraščio pavidalu) ruošia verslui aktualią informaciją apie verslo pradžią, jo vystymą, skelbia verslo naujienas, pristato įvairius sprendimus verslui. Tie sprendiniai verslui dažniausiai turi ir komercinę potekstę, tačiau šios informacijos iki šiol buvo gana didelis trūkumas.

Prekyba

Tai vienas iš didžiausių verslo sektorių Lietuvoje. Prekybos mastai Lietuvoje nėra itin dideli, tačiau pati šalis patogioje vietoje, o su logistikos rinkos palaikymu esame pajėgūs aptarnauti ir kitas aplinkines šalis. Mažmeninė prekyba Lietuvoje plečiasi į užsienio šalis. Didmeninė prekyba taip pat turi savo nišą dėl išplėtotos el. komercijos ir paprastos prekybos. Prekybos partnerių kas dieną ieško naujai įsikuriančios įmonės, todėl stambūs didmenininkai turi nemažai darbo, ko pasekoje smarkiai mažėja prekių kainos. Prekyba vyksta taip pat ir pasitelkus į pagalbą internetą. Interneto katalogas yra kur kas išsamesnis ir lengviau valdomas, nei popierinis, nesvarbu ar prekiaujama laidais ir elektronikos komponentais, ar vaikų rūbais.

Verslininkams būtina mokytis, todėl nuolatos organizuojami pardavimų didinimo seminarai, kuriuose patariama, kai geriau ir efektyviau parduoti ir valdyti savo verslą, bei pinigus.

Transportas

Viena iš pagrindinių Lietuvos verslo sričių, turinti bene daugiausiai įtakos BVP, yra transportas ir logistika. Tai didžiulė rinka su krovinių pervežimais geležinkeliu, oro, jūrų kroviniai ir, žinoma, vilkikais. Taip pat prie jos prisideda ir nedidelių krovinių gabenimas į Daniją, Vokietiją, Norvegiją, Angliją ir kitas šalis. Aišku, kartu su kroviniais važiuoja ir žmonės, tad galima sakyti, kad transporto sistema Lietuvoje yra išvystyta itin aukštu lygiu. Krovinių pervežimo rinkoje svarbios ne tik pervežimo paslaugos, bet ir tarpininkavimas muitinėje jas išmuitinant. Čia dirba muitinės tarpininkai, kurie padeda sutvarkyti krovinių dokumentaciją.

Paslaugų sektorius

Lietuvoje paslaugų sektorius vystomas bene sparčiausiai. Įvairios paslaugos verslui (B2B) ir galutiniam vartotojui (B2C) yra svarbiausi šalies verslo prioritetai. Išsiskiria namų statybos ir remonto paslaugos. Taip pat neatsilieka ir teisinių paslaugų teikėjai, pavyzdžiui, advokatai, įmonių steigėjai ir buhalteriai (nors pastarieji daugiau priskiriami prie finansinių paslaugų).

Taip pat labai smagu, kad nuolatos plečiasi į užsienio rinkas orientuotas verslas, pavyzdžiui siuntiniai ar keleivių pervežimas į lietuvių pamėgtas šalis – Angliją, Norvegiją, Daniją ir t.t.

Gėlių pristatymas – sparčiai besiplečianti rinka, kuri visada buvo ir bus paklausi. Nesvarbu, kokia finansinė šalies visuomenės situacija.

Nekilnojamasis turtas

Būsto rinka Lietuvoje yra gana problematiška. Iki 2007 metų krizės nekilnojamasis turtas buvo viena iš perspektyviausių investicijų, tačiau dabar, 2013 metais, situacija kiek kitokia. NT rinka pamažu „kyla“. Statoma vis daugiau daugiabučių miestuose, privačių namų kaimuose ir priemiesčiuose, o bendra statybos kokybė kyla. Nebesivaikoma pigių technologijų statant ištisus kvartalus, orientuojamasi į energiją taupančius ir net pasyvius namus. NT rinka sulaukia didelio investuotojų dėmesio.

Ypač klesti NT verslo segmentui, kadangi kuriasi vis daugiau įmonių, kurioms reikia gamybinių ir komercinių patalpų. Nuolat parduodami sklypai verslui, kur kuriasi ištisi verslo centrai ir įvairūs „slėniai“.

Finansinės paslaugos

Finansinės paslaugos – neatsiejama šiuolaikinio verslo dalis. Pačiam buhalterijos tvarkyti jau nebereikia – pakanka tik nusamdyti profesionalus, kurie viską padaro tvarkingai ir kokybiškai. Buhalterinės apskaitos paslaugos nėra labai brangios turint omenyje, kad kiekvienas veiksmas ir ataskaita turi būti ne tik laiku pateikta, bet ir užpildyta teisingai. Besidomėdami, kaip tai padaryti verslininkai sugaišta marias laiko, kurį galima skirti pardavimų skatinimui. Dėl to buhalteriai nuolatos turi darbo, jais pasitikima. Buhalterinė apskaita – perspektyvus verslas žmonėms, kurie sugeba sukurti savo reputaciją per kruopštų ir nuoširdų darbą.

Finansinės paslaugos gausiai teikiamos ir gyventojams. Visų pirma tai kreditai. Be bankų, Lietuvoje kreditus teikia apie 20-30 bendrovių. Tai populiarus verslas. Aišku, ieškoma įvairių kreditų formų ir sąlygų, kad būtų patenkinami įvairūs klientų pageidavimai ir norai. Ši sritis susiduria su nemažai pavojų, yra aktyviai prižiūrima valstybės, nuolatos tenka prisitaikyti prie besikeičiančių įstatymų.

Žėmės ūkis ir miškai

Žemės ūkio sektorius Lietuvoje itin gerai išvystytas. Ypač pieno pramonė, gyvulininkystė. Taip pat gerai sekasi ir miškų ūkiui. Miško pirkimas – vienas iš pelningiausių verslų, kaip ir medienos apdirbimas bei baldų gamyba.

Netradiciniai verslai

Galime pasigirti ir gana netradiciniais verslais. Pavyzdžiui, archeologiniai projektai. Tai grupė profesionalių archeologų, kurie pagal užsakymą gali kasinėti tam tikro asmens žemėje ir ieškoti… lobių ar archeologinių dalykų.

Kapaviečių statymas ir priežiūra

Keista, tačiau tai – amžinas verslas. Visos ritualinės paslaugos ir kapaviečių remontas bei statymas yra nepavaldus laikui, tendencijoms. Žmonėms to nuolatos reikėjo ir reikės, nepaisant naujų laidojimo technologijų (kolumbariumų). Tai labai susiję ir su mūsų tautos tradicijomis ir vargu, ar kas pasikeis artimiausius 20-50 metų.