Verslo pradžia – nebūtinai lengva

verslo liudijimasKiek pasaulyje yra įmonių? Ne šiaip daug, o gausybių gausybės. Galybių galybės. Nemažai jų ir Lietuvoje. Verslo liudijimas ir kitos sąvokos ypač aktualios dar tik mąstant apie nuosavą verslą.

Verslo pradžia primena slenkstį, kurį reikia perlipti. Vienais atvejais startas nesudėtingas, tarsi einama pavėjui. Deja, kitais atvejais atrodo, kad visi vėjai susimokė ir sunkina kiekvieną žingsnį. Pradžia – nebūtinai lengva. Šį teiginį patvirtintų įvairių įmonių savininkai. Planuojantiems steigti įmonę tai pravartu suprasti – verslo liudijimas neužtikrina sėkmės ir gerovės, ją kuria pats žmogus.

Žinoma, visuomet norisi, kad reikiami procesai eitųsi kaip iš pypkės. Bet realybė yra realybė, ne vienaragių šalis. Tačiau tai nereiškia, kad startas privalo būti sudėtingas. Daug ką lemia nusiteikimas, imlumas. Jei kiekvienas teisinis aspektas kelia šleikštulį, galbūt verta pasamdyti specialistą, kuris padėtų įkurti įmonę? Įdomu, kad kartais tik peržvelgiama, kad informacijos labai daug, kad viskas sudėtinga, ir numojama ranka, nusprendžiama viską atidėti. Tai kaip tik apsunkina veiklos pradžią.

Kad verslo liudijimas sufleruotų apie sėkmę, svarbu pasiryžti ir neatidėlioti. Aišku, net ir skrupulingas bandymas įkurti verslą neužtikrina fortūnos apsilankymo, bet sėkmės tikimybę gerokai padidina. O ir šiaip neatidėliojant visi teisiniai procesai vyksta greičiau, tad ir keliaujant nuosavos įmonės link neprireikia ypatingos kantrybės.

Mintys apie tai, kad kelias gali būti ne rožėmis klotas, kartais priverčia atsisakyti idėjų. Bet jeigu noras didelis ir nuoširdus, galimi nesklandumai, ko gero, nesupainios minčių ir netaps barjeru, atitolinančiu svajonę nuo realybės.

Dabar prisiminkite šio straipsnio pirmus sakinius. Kiek pasaulyje yra įmonių? Ne šiaip daug, o gausybių gausybės. Galybių galybės. Nemažai jų ir Lietuvoje. Atkreipkite dėmesį į šiuos žodžius: daug, gausybių gausybės, galybių galybės. Pasaulyje įkurta ne viena įmonė. Tad galbūt nuosavas verslas – ne toks ir sudėtingas reikalas?

Net jei verslo liudijimas ar bet koks kitas verslo pasaulio reiškinys, samprata, aspektas neužtikrina šimtaprocentinės sėkmės, siekiant tikslo tų pozityvių procentų padaugėja. Nesileisime į tikimybių teorijos sritį, tačiau nuoširdžiai dirbant tikimybė, kad pasiseks, yra nemenka.

 

 

 

Pasitenkinimą darbu gali nulemti ir…dokumentų spintos

dokumentų spintosDarbe praleidžiame didelę dalį savo laiko – neveltui šis vadinamas antraisiais namais. Pats darbas iš prigimties nėra malonus procesas, tad gero darbdavio užduotis – pasirūpinti, jog darbuotojams būtų sudarytos kuo palankesnės sąlygos numatytų darbinių užduočių atlikimui. Draugiški tarpusavio santykiai, palaikanti, motyvuojanti atmosfera – puiku. Tačiau šį kartą mūsų dėmesio centre – tokie elementarūs dalykai kaip dokumentų spintos ir kiti biuro baldai. Juk, remiantis Maslow piramide, pradėti tenkinti poreikius reikia nuo pačių žemiausių.

Tinkamai parinkti biuro baldai atlieka svarbų vaidmenį kalbant apie pasitenkinimą darbu bei gerina kokybinių rodiklių statistiką. Akivaizdu, jog žmogus, sėdėdamas prie tinkamo aukščio stalo ant ergonomiškos kėdės ir visada randantis dokumentus toje lentynoje, kur juos padėjo, su dienos užduotimis susitvarkys kur kas efektyviau nei darbuotojas, valandą ieškantis reikiamos bylos ir priverstas ieškoti kiek įmanoma patogesnės padėties pirmtakų išsėdėtoje kėdėje. Patekus į situaciją, analogišką minėtam pavyzdžiui, net ir užkietėjusiam darboholikui noras dirbti greitai išgaruotų.

Baldai reikšmingi ir interjero estetikos biure atžvilgiu. Darbuotojas, kasdien matydamas atsilupinėjusią spintą, netrukus savo darbo vietą ims vertinti kritiškai: kaip reikia negerbti savęs, jog dirbtum pas vadovą, nesugebantį įsigyti tvarkingai atrodančių baldų! Ką jau kalbėti, jei į biurą užsuka ir kiti žmonės (klientai, partneriai, tiekėjai). Atrodo absurdiška, tačiau ta estetiškai netvarkinga bei prie bendro interjero nederanti spinta gali tapti paskutiniu lašu, paskatinusiu nutraukti visus verslo ryšius.

Jei jūs esate vadovas, tikriausiai nejučiomis nužvelgetė biure stovinčius baldus. Metas atsinaujinti! Biuro baldų pasirinkimas platus, tad, visų pirma, reikia apibrėžti, kokius reikalavimus turite konkretais baldo, pavyzdžiui dokumentų spintos, atžvilgiu. Populiarios dokumentų spintos, gaminamos ne tik iš laminuotos medžio drožlių plokštės (jei renkatės šį variantą, plokštės spalvą derinkite prie kitų interjero), bet ir iš plieno (plati spalvų paletė) – dokumentai bus apsaugoti nu drėgmės bei kito pobūdžio pavojų. Rinkdamiesi spintos gabaritus, atsižvelkite į patalpą, kurioje ketinate ją statyti, dydį – spinta neturi trukdyti darbuotojams laisvai judėti. Jei dokumentų spintoje laikysite kasdieniam darbe reikalingus dokumentus, rinkitės žemesnę – nedidelio ūgio darbuotojui lipti ant taburetės kaskart, vos tik prireikus dokumento, greitai pabos.

 

Renginių organizavimas Klaipėdoje

Kaip suorganizuoti tokį įmonės renginį, kad visi sakytų „Vau“?.. Padarykite tai Klaipėdoje. Nesvarbu, ar esate iš Vilniaus, Kauno, Šilalės ar Pakruojo – Klaipėda ne taip jau toli. Renginių organizavimas Klaipėdoje yra aukščiausio lygio todėl net neabejokite – tai puiki galimybė aplankyti uostamiestį su savo kolegomis.

renginiu organizavimas klaipedoje

Įmonės renginiai paprastai organizuojami gruodį (Kalėdiniai) ir vasarą. Vasaros renginiai yra skirti įmonės darbuotojams, tarpusavio supratimui gerinti. Kalėdinis renginys – pusiau oficialus, nes jo metu paskelbiama įmonės veiklos ataskaita, apdovanojami geriausi darbuotojai, pranešama apie pasikeitimus darbo procesuose, vadovybėje. Kadangi lauke oras būna neprognozuojamas, dėl to labai ilgai ten likti nesinori. O pobūvių salėje vykstantys renginiai gali tapti monotoniški, panašūs į vestuves, tik be jaunikio ir jaunosios.

Visai kita kalba – vasarą vykstantys kolektyvo stiprinimo renginiai. Čia vyrauja neoficiali aplinka, kartais vykstama į tokius renginius ir su šeimomis. Klaipėda – puikiausias variantas. Ir štai kodėl:

  1. Pajūris. Labai svarbu bent kartą įkvėpti gaivaus ir sūraus Baltijos jūros oro. Tai preliudija atostogoms, be to, sveika plaučiams.
  2. Pramogos laivu. Klaipėda ir visas pajūris tuo ir dėkingas, kad galima paplaukioti laivu. Yra ne vienas pobūviams pritaikytas laivas, kuris gali vos per kelias valandas visus švenčiančius nugabenti į Nidą. Tai labai smagi pramoga.
  3. Nuostabi gamta. Nesinori sumenkinti Žemaitijos, Aukštaitijos, Dzūkijos ir Suvalkijos, tačiau pajūrio gamta irgi yra nuostabi ir įdomi, tad atsiplėšti nuo miško ir ežero tikrai nepakenks niekam.

Renginių organizavimas Klaipėdoje yra pakankamai gera dovana visiems įmonės darbuotojams kartą per metus.

Problemos su transportu? Autobuso nuoma nėra labai brangus malonumas, tad pasiekti Klaipėda galima gana greitai ir linksmai, jei tik autobuse kas nors padeda sukurti šventinę atmosferą.

Klaipėdoje renginius organizuoja tikri profesionalai. Juk Klaipėda turi savo Jūros šventę su daugybe mažų renginukų. Tai itin didelis iššūkis organizatoriams, kurie praeina tikrą renginių organizavimo mokyklą. Pasisėmę patirties dideliuose renginiuose, klaipėdiškiai renginių vedėjai mielai imasi didelių ir sudėtingų renginių įmonėms ištisus metus.

Reikia renginių lietuvių ar rusų kalba? Ne problema. Klaipėdoje nemažai rusų tautybės žmonių tad rusiškai moka visi kuo puikiausiai – komunikacijos problemų tikrai nekils.

Pradėkite organizuoti įmonės renginius žiemą, nelaukite paskutinės minutės, juk gerų organizatorių nėra daug.

UAB steigimas ir apskaita

Lcbuhalterio UAB steigimas bei buhalterinė apskaita – kodėl reikalingos papildomos priemonės, norint ne vien tik įsteigti, tačiau ir tinkamai prižiūrėti kompanijos veiklą?

Kalbėti apie tai, kad įmonės steigimas, ir kaip paslauga, ir kaip norimi padariniai, mūsų šalyje yra patys populiariausi – ganėtinai lengva. Turime omenyje ne vien tik tai, kad bendrovių skaičius, kurios ir užsiima teisiškai šia juridine forma, yra didžiausias, tačiau be viso to atsižvelgiama ir į nuolatos augančią statistiką, teigiančią, jog ir pateikiamų užklausų skaičius, turint omenyje UAB steigimą, esą didžiausias.

Vis dėlto, reikėtų pastebėti tai, jog nors ši juridinė forma ir yra pati patraukliausia, turinti daugiausiai privalumų stambiam asmeniniam verslui, įsteigti uždarąją akcinę bendrovę tikrai nėra taip paprasta. Galimai viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl gi daugėja ir papildomas paslaugas teikiančių kompanijų skaičius yra ta, kad verslininkai neturi nei reikiamos patirties kompanijos registravimui, nei kompetencijos, todėl natūralu, kad kreipiasi į tokias kompanijas, kaip UAB „LCPC“, kurios ne tik užsiima tokia paslauga, tačiau taip pat konsultuoja buhalterinės apskaitos klausimais, bei veda buhalterinę apskaitą. Tiesą sakant, būtent šiandienos straipsnyje norėtume plačiau pašnekėti apie tai, kodėl gi papildomi įrankiai, jeigu būtų galima taip pasakyti, apie kuriuos šiandienos darbe jau užsiminėme, esą reikalingi tokio tipo kompanijoms, kaip uždarosios akcinės bendrovės, siekiant ne vien tik tinkamai teisiškai įkurti bendrovę, tačiau taip pat ir prižiūrėti šios veiklą tolimesniuose procesuose. Tikimės, kad šiandienos darbas pakeis šiek tiek piliečių – potencialių verslininkų – savarankiškumo mąstymą ir šis taps kuo įmanoma labiau racionalesnis. Viliamės, kad mūsų išsikelti tikslai nebus engiami ir padariniai, kuriuos sugebėsime sukurti, daugumai piliečių pasirodys pravartūs.

Taigi, kaip ir buvome užsiminę anksčiau, UAB juridinė forma, nors ir yra viena iš populiariausių mūsų šalyje, pakankamai daug žmonių susiduria su įvairiausiais sunkumais, kuomet norima įkurti bendrovę. Šioje situacijoje tikimės, kad nepagalvosite apie įstatinį kapitalą, kuris yra reikalaujamas dėl teisinių reglamentų, kadangi žmonės, kurie potencialiai mąsto apie tokią verslo formą, su tuo esą susipažinę ir šiems tai tikrai nėra naujiena. Šiandienos darbe labiau siekiame orientuotis į tai, kad UAB reikalauja ne vien tik tvarkingų įregistravimo dokumentų, tačiau taip pat ir itin kruopščiai vykdomos buhalterinės apskaitos – tiesa, iš karto norėtume pastebėti ir tai, jog priešingai, nei kitose juridinėse formose, UAB savininkas negali būti tuo pačiu ir buhalteris, kaip, tarkime, individualios įmonės atžvilgiu. Kad ir kaip ten bebūtų, drįstume sakyti, jog ne visi ir sugebėtų tokiais tapti, kadangi reikalingas ne vien tik atitinkamas išsilavinimas, tačiau be viso to ir specifiniai įgūdžiai, žinios bei patirtis, jeigu turėtume omenyje „creative accountancy“ nišą.

Kalbant apie pastarąsias papildomas priemones, būtų galima ne vien tik akcentuoti tai, kad šios padeda žymiai sumažinti tiek laiko, tiek finansinius kaštus, tačiau be viso to ir sukuria realią vertę bendrovei – apart to, kad esą pateikiami optimalaus tvarkingumo dokumentai, kurie įregistravimo centrams nesukels nei pačių menkiausių abejonių, vykdoma buhalterinė apskaita ne vien tik padės tinkamai prižiūrėti bendrovę, tačiau taip pat padės įžvelgti galimas teisines spragas, kuriomis padės pasinaudoti ir išpešti naudos bendrovei, suteikiant tam tikras lengvatas, ar priduriant papildomas sąlygas.

Tikimės, kad ne vien tik sugebėjome tinkamai paaiškinti papildomų priemonių paketo privalumus, tačiau taip pat pateikėme jų aktualumą. Platesnę informaciją galite įgyti pasikonsultavę su „Lcbuhalterio“ komandos atstovais.

 

Įmonių steigimas Kaune: UAB „X“ – verslininkams, vengiantiems per didelės rizikos

įmonių steigimas KaunePasivaikščiojus bet kuria laikinosios sostinės gatve, galvon natūraliai topteli minti – „taip, kauniečiai – tikri verslininkai“. Vieno daugiabučio namo pirmąjį aukštą okupavę įvairaus „plauko“ verslautojai – grožio salonas, greito maisto užkadinė, auto dalių parduotuvė, vairavimo mokykla ir netgi laidojimo paslaugų biuras. Paėję dar porą žingsnių, rasite net kelis proginių rūbų nuomos salonus ir…šunų kirpyklą, kurios darbuotoja akivaizdžiai nuobodžiauja ir viltingai dairosi klientų. Tereikia tik praeiti vieną gatvę ir daugelis jūsų poreikių bus patenkinti. Akivaizdu, jog įmonių steigimas Kaune labai populiarus: darbas „ant savęs“, užuot skundusis netenkinančia darbdavio pozicija arba socialinės paramos „kaulinimas“, neabejotinai sveikintinas. Tačiau prieš priimant sprendimą kurti nuosavą verslą, reikia kelis kartus viską gerai apgalvoti.

Įmonių steigimas Kaune, kaip techninis procesas, yra ganėtinai paprastas. Galima net apsieiti be valdiškų kabinetų „trynimo“ – dažnu atveju visus reikalus įmanoma suvarkyti tiesiog internetu. Jei nepasitikite savimi bei šiuolaikinėmis technologijomis, galite kreiptis į įmones, besispecializuojančias įmonių steigimo srityje. Visus biuroktatinius niuansus pastarosios sutvarkys už jus, pakonsultuos  rūpimais klausimais, tačiau svarbiausią sprendimą, kokį teisinį įmonės veiklos tipą pasirinkti (ir ar apskritai neatsisakyti verslo kūrimo idėjos), priimsite jūs..

UAB, AB, IĮ, MB – tai yra yra įmonės tipai, tarpusavyje besiskiriantys reikalavimais norint pradėti veiklą, finasine atsakomybe, pradinio kapitalo būtinybe bei dydžiu ir panašiai. Mūsų šalyje vis dar populiariausi yra UAB‘ai. Kodėl? Bene pagrindinis pliusas – saugumo garantas. Verslas neatsiejamas nuo rizikos ir finansinės atsakomybės. Kas bus, jei iš pirmo žvilgsnio geniali atrodžiusi idėja praktikoje nepasiteisins? Jei būsite priėmę sprendimą savo veiklą įregistruoti kaip UAB, prarasite tiek, kiek buvote skyrę lėšų įstatiniam kapitalui ir niekas neturės teisės „kišti nagų“ prie jūsų asmeninio turto, priešingai, nei, tarkime, individualios įmonės atveju. Tai vis gi kodėl ne visi pradedantys verslininkai imponuoja šiaim veiklos tipui? Reikalavimas minimaliam įstatinio kapitalo dydžiui (šiandien ši suma siekia 2500 eurų) ne kiekvienam yra „įkandamas“ – puiku, jei randate bendraminčių, galinčių „susimesti“. Vėlgi, ir pastaruosius turite rinktis apgavotai: juk nenorite dalytis pelną su tais, kurie verslo sėkmės vardan visiškai nedirba.

Džiugu, jog įmonių steigimas Kaune plėtojasi. Reikia tikėtis, jog vis didesniam skaičiui jaunųjų verslininkų viskas pavyks iš pirmo karto.  Siekiant to, būtina įvertinti prekės ar paslaugos poreikį, išanalizuoti kokurencinę aplinką bei objektyviai įvertinti savo galimybes.

Įmonės finansų apskaičiavimas: buhalteris ar buhalterines paslaugas teikianti įmonė?

buhalterinė apskaita - įmonė ar buhalteris?Mokesčių apskaičiavimas ir finansinės padėties analizavimas siekia dar ankstyvąsias civilizacijas, kai tik atsirado pirmieji prekybiniai ryšiai. Kartu su skaičiavimo poreikiu formavosi rašto, pinigų, tobulėjo buhalterijos tradicijos. Yra rasta nemažai senovės egiptiečių, graikų, romėnų, persų bei babiloniečių pelno apskaičiavimo modelių. Tačiau labiausiai apskaita pradėjo formuotis ir vystytis senovės Graikijoje ir Romoje, kai norėta tiksliai žinoti bankų, bažnyčių, pirklių, amatininkų pajamas. Dabartinę formą mokesčių apskaičiavimas pradėjo įgauti XVI a. Tuo metu po truputį ėmė plisti buhalterio profesijos mokymas, pradėtos leisti knygos ir kiti veikalai, susiję šia tema.

Buhalterijos įmonės padeda sekti savo įmonės ekonominę padėtį, pateikti ataskaitas su įmone susijusiems asmenims, valstybinėms įstaigoms. Mokesčių ataskaitų analizavimas svarbus priimant reikalingus sprendimus tolesnei įmonės veiklai. Tai leidžia įvertinti, kur link juda verslas, kaip vieni sprendimai įtakoja bendrovės gaunamą pelną ar patiriamus nuostolius. Apskaita apima visą procesų visumą: mokesčių apskaičiavimą, finansinių ataskaitų rengimą, dokumentų valstybinėms įstaigoms pateikimą, finansinių ataskaitų auditą, konsultacijas mokesčių ir buhalterijos klausimais. Atliekant ją atsiskleidžia įmonės trumpalaikiai ar ilgalaikiai finansiniai rezultatai, galima patikrinti priimtų sprendimų efektyvumą pelno požiūriu.

Yra daug patarimų, kaip pačiam tvarkytis su įmonės finansais, jų apskaičiavimu, tačiau esant didesnei įmonei didėja ir tikimybė suklysti, kas vėliau gali turėti neigiamos įtakos bendrovės vykdomai veiklai. Dėl mokesčių apskaičiavimo ir buhalterijos tvarkymo įmonės gali samdyti buhalterį, kurti jam darbo vietą, o jei manoma, kad tai įmonei finansiškai neparanku, galima kreiptis į buhalterinę apskaitą vykdančias įmones, kurios apskaičiuoja visus reikalingus mokesčius ir sutvarko dokumentus. Taip pat kartais įmonės pasirenka abiejų variantų derinimą, kai vienam buhalteriui darbo krūvis yra per didelis.

Buhalterinė apskaita smulkiau skirstoma į finansinę ir vadybos bei kaštų apskaitą. Vadybos bei kaštų apskaita reikalinga įmonių vadovams ir vadybai,  kad šie galėtų tinkamai vertinti esamą bendrovės situaciją, lyginti ją su prieš tai buvusia, stebėti progresą, o esant regresui imtis reikalingų veiksmų. Tinkamai planuojama finansinė įmonės padėtis leidžia numatyti geras ateities perspektyvas ar būsimus nuostolius, užbėgti jiems už akių. Finansinė apskaita reikalinga rengiant ūkio subjekto analizę, kuri skirta akcininkų, investuotojų, valstybės tarnybų informavimui. Ji leidžia pasiruošti ir priimti svarbius sprendimus keičiant dabartinę padėtį siekiant geresnės ateities.

Aukštosiose mokyklose rengiami buhalteriai, kurie geba apskaičiuoti skirtinga veikla užsiimančių bendrovių finansinę padėtį. Šios srities specialistą įmonė gali samdyti nuolatiniam darbui, kad jis visada būtų darbo vietoje, o prireikus galėtų atsakyti į iškilusius finansinius klausimus. Didžiausias pliusas samdant tokį darbuotoją tai, kad šis bus nuodugniai susipažinęs ir puikiai išmanys įmonės vykdomą veiklą, finansinę padėtį, žinos tam tikrus niuansus. Be abejo, tai labai paranku, tačiau tokios darbo vietos išlaikymas kainuoja brangiau nei kartą per mėnesį pasinaudoti buhalterines paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis.

Vystantis technologijoms, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės, visą buhalteriją ir mokesčius gali apskaičiuoti nusiuntus jiems reikalingus duomenis internetu. Tai itin greitas ir patogus būdas. Apskaičiavimui naudojama naujausia programinė įranga, kuri iki minimumo sumažina tikimybė suklysti. O jei ir suklystama, dažniausiai visos buhalterines paslaugas teikiančios įmonės atlygina žalą, padarytą dėl jų kaltės.

Teisinės formos keitimas

teisinės formos keitimasVerslas vietoje nestovi, todėl plėtra dažnai susijusi ne vien tik su padidėjusiu darbuotojų skaičiumi, klientais, bet ir su techniniais dalykais. Vienas tokių – teisinės formos keitimas. Tai juridinio asmens performavimas į kito teisinio statuso juridinį asmenį. Jei kalbėtume paprastai – tai MB pavertimas UAB, UAB – AB, IĮ – VšĮ ir t.t.

Populiariausia – UAB

Kokias įmones labiausiai renkasi jų savininkai, norintys pakeisti teisinę formą. Šiais 2015 metais be abejonės tai schema MB->UAB. Taip nutiko dėl to, kad 2014 metais MB neteko dalies lengvatų su SODROS mokesčiais ir dabar viską moka taip pat, kaip UAB. Dėl to ši verslo forma tapo ne tokia patraukli tarp tų, kurie dalinai ar visai nevykdo veiklos, mat mokesčius reikia mokėti gana nemažus. Nevykdanti veiklos UAB gali pasiūlyti kur kas lankstesnius „gyvybės palaikymo“ būdus. Taip pat vykdantys aktyvią veiklą ir besiplečiantys darbuotojų sąskaita verslai rinkosi UAB, kur neribojamas darbuotojų skaičius iki 10.

Kitos dvi teisinės formos keitimo schemos išlieka populiarios, kaip visada. Tai IĮ -> MB arba UAB ir UAB -> AB. Pastarasis darinys dažniau sutinkamas stambiame versle, dirbančiame jau ne vieną dešimtį metų. Toks sprendimas priimamas dažniausiai siekiant viešai prekiauti įmonės akcijomis.

Procesas gana ilgas

Teisinės formos keitimas – gana ilgas procesas. Jis užtrunka 2-4 savaites priklausomai nuo formos. UAB pertvarkymas tęsiasi apie 1 mėnesį. Pati procedūra nėra labai sudėtinga, tačiau reikalingos šūsnys dokumentų, kurių parengimas su profesionaliais teisininkais gali kainuoti gana nemažai. Pertvarkymo paslaugą siūlo ir finansininkai, turintys pakankamai patirties ne tik steigdami įmonės, jas parduodami, bet ir pakeisdami teisinį statusą. Jų paslaugos yra pigesnės, tad rekomenduojama pasidomėti, kas ir kaip šią paslaugą suteikia. Savas buhalteris taip pat teoriškai gali tai padaryti, tačiau ne visose įmonėse jis yra arba yra pakankamai kompetentingas. Klaidų šiame procese būti negali, nes vėliau gali kentėti visas verslas. Panašiai kaip ir su pavadinimo keitimu, įmonė privalo informuoti savo kreditorius ir partnerius viešai apie teisinės formos pasikeitimą ir įsipareigojimų perėmimą.

Teisinės formos keitimas – gana reta paslauga, nes pertvarkymas vyksta tikrai rečiau, nei įmonės steigimas. Kartais labiau apsimoka įsteigti naują įmonę, nei pertvarkyti, bet tai jau kita tema…