Google Adwords paslaugos: ar reikalinga profesionalų pagalba?

google adwords paslaugosVisi verslininkai, norintys, kad jų įmonė sėkmingai gyvuotų ir neštų pelną, privalo pagalvoti apie efektyvius reklamos įrankius bei priemones.  Šiuo metu vienas moderniausių sprendimų, kuris užtikrina išties puikus rezultatus, yra Google Adwords reklama. Google reklamos sistema įvairiems verslo sektoriams leidžia pasiekti itin didelę tikslinę auditoriją ir neįkyri tiems, kurių nedomina įmonės teikiamos paslaugos ar produktai.

Nors Google Adwords renkasi vis daugiau verslininkų, internetinės rinkodaros ir marketingo specialistai įspėja, kad šis reklamos įrankis gali ir neatnešti pageidaujamo rezultato, jei reklamos kampanija bus vykdoma savarankiškai. Profesionalai gali racionaliai įvertinti įmonės lūkesčius, finansines galimybes, internetinės svetainės turinį bei struktūrą, išanalizuoti rinką, konkurentus ir pasiūlyti optimaliausią paslaugų paketą numatytų rezultatų siekimui. Žinoma, Google Adwords paslaugos yra papildoma investicija, tačiau, patikėjus ją profesionalams, ji greitai atsipirks.

Google Adwords sėkmė priklauso nuo tinkamų raktinių žodžių parinkimo. Itin tikslūs ir patogūs Google reklamos įrankiai leidžia nustatyti populiariausias ir konkurencingiausias raktines frazes, kurios leis pasiekti itin gerus rezultatus. Visgi, didžiausia įmonių, kurios bando Google reklama naudotis savarankiškai, klaida yra ta, kad jos pasirenka pačius populiariausius raktažodžius, tačiau neatsižvelgia ar jų siūloma produkcija ar paslaugos realiai atitinka šią interneto vartotojų užklausą. Tokiu atveju internetinės svetainės lankytojų skaičius sparčiai augs, tačiau pardavimų rodikliai keisis minimaliai. Taigi, piginai, skirti reklamai, yra švaistomi veltui. Be to, būtina įvertinti ir geografines reklamos skelbimų vietas. Jei tuo nepasirūpinama, gali taip nutikti, kas reklama yra rodoma kitoje pasaulio dalyje. Tokia reklama neatneš jokios naudos.

Galiausiai reiktų atminti, kad Google Adwords reklama turi būti nuolatos stebima, analizuojama ir vertinama. Reklamos kampanijos analizė padeda įvertinti svetainės lankytojų elgesį ir padeda atrasti pačias efektyviausias priemones išsikeltiems tikslams pasiekti.  Be to, būtina įvertinti ir konkurentus, bendrąją rinką ir pan. Visi šie procesai reikalauja daug laiko, o daugelis verslininkų jo neturi. Taigi, galima drąsiai teigti, kad Google Adwords reklama turėtų būti patikėta profesionalams.

Kas yra aukštos kokybės nuorodų katalogai

Google aiškiai pasakė – nuorodos nėra vertingos, jei jos publikuojamos žemos kokybės nuorodų kataloguose (low quality link directories). Visi griebėsi už galvų – ką dabar daryti? Po poros savaičių prasidėjo tono švelninimas. Žemos kokybės nuorodų katalogai yra blogai, tačiau aukštos kokybės nuorodų kataloguose patalpinta nuoroda vis dar bus vertinga. Reiškia, nuorodų palikinėjimas dar nenumirė, tačiau visi, kaip susitarę, perspėja vengti indų paslaugų – „įdedame į 500 nuorodų katalogų tik už $10“. Bet koks automatinis pasiūlymas reiškia, kad su katalogo kokybe ne viskas gerai.

Kaip suprasti, kuris katalogas yra aukštos kokybės? Pasirodo, intuityviai, nes vieningos nuomonės nėra. Google apie tai irgi nieko konkretaus  nesako – kokybiškas ir įdomus vartotojui turinys, ir viskas. Kaip nuorodų katalogas gali būti naudingas. Lietuvoje toks yra tik vienas – BestWeb.lt, kuris puslapius analizuoja iš dizaino pusės. Hmmm… Kaip toliau elgtis? Kaip nuspręsti, į kuriuos nuorodą dėti, o į kuriuos – ne? Pabandykime pateikti keletą aukštos kokybės nuorodų katalogo bruožų:

  • Aukštas PR. Kai kuriuose forumuose kalbama, kad atsargumo dėlei, geriau nedėti nuorodų į žemesnio nei PR3 katalogus. Pageidautina PR5 ir aukštesnio PR katalogai, kurių nėra daug.
  • Rankiniu būdu nuorodas patvirtinantys katalogai. Moderatorius turi prižiūrėti savo turinį, neleisti spamerių armijai užpilti katalogą visokiais puslapiais. Tokia rizika yra, kai nuorodų katalogas automatiškai leidžia publikuoti nuorodas (instant approval).
  • TOP50 esantys katalogai paieškojus „nuorodų katalogas“. Gana keista, tačiau spaminių katalogų tarp jų gali pasitaikyti. Ne visada geriausi būna pirmose pozicijose. Lietuvoje tai reiškia, kad visi nuorodų katalogai papuls į TOP50. Gal reiktų apsiriboti TOP10?
  • MOZ reitingas – aukštesnis nei 3. Žiūrima į du reitingus – MOZtrust ir MOZrank, siekiant nustatyti puslapio autoritetą. Autoritetą galite pasitikrinti su OpenSiteExplorer.org.nuorodų katalogų palyginimas
  • Teminis katalogas. Tai reiškia, kad katalogas priima tik tam tikros tematikos nuorodas. Lietuvoje tokių yra labai mažai. Blogis.lt priima tinklaraščius (berods dar ir neveikia), evertink.lt – el. parduotuves, o daugiau?.. Kiekviename kataloge yra kategorijos. Kažin, ar to tikrai nepakanka, kad būtų teminis?..

Lietuvoje šiuos kriterijus atitinka didžioji dalis nuorodų katalogų, išskyrus tematiką. Ar tai reiškia, kad Lietuvoje žemos kokybės nuorodų katalogų nėra? Gal ir yra keletas, tačiau didžioji dauguma yra kokybiški.

Patarimas lietuviškų puslapių savininkams – susiraskite visus PR3 katalogus ir drąsiai dėkite į juos nuorodas. Lietuviškais mastais puslapių juose nėra daug, todėl nėra tokio masiško dėjimo, kaip angliškuose. Nesiūlykite savo puslapių į nesusijusias kategorijas, nors, jei ir pasiūlysite, moderatorius greičiausiai pakeis kategoriją, ir atsidursite ten, kur reikia. Jei nepakeis ir išmes – bandykite dar kartą. Tol, kol katalogas yra moderuojamas žmonių, tol spamas nepraeis! 🙂