SEO ir interneto rinkodara

seo SEO – Search Engine Optimization. Šis terminas vis dažniau linksniuojamas tiek rinkodaros specialistų, tiek verslininkų tarpe, nes tai vienas iš ilgalaikių būdų pasiekti geresnių rezultatų. Paprastai kalbant, tai interneto puslapio pritaikymas esamiems Paieškos sistemos reikalavimams – sutvarkytas kodas, atgalinės nuorodos, pilnavertis turinys ir t.t. Tai gali padaryti šios srities profesionalai bendradarbiaudami su rinkodaros specialistais ir turinio kūrėjais. SEO paslaugos yra teikiamos tiek pavienių specialistų, tiek didelių įmonių. Keista, bet garantijų šiame versle nėra. Jei kas žada garantijas padaryti užsakovo puslapį pirmoje vietoje, tas greičiausiai gali būti sukčius, siekiantis trumpalaikės naudos. SEO paslaugos susideda iš analizės, vidinio optimizavimo ir išorinio optimizavimo. SEO yra gana plati sritis, todėl natūralu, kad dabar matyti ir tam tikrų paslaugų skirtumai. Pavyzdžiui, SEO tekstų rašymas, SEO straipsnių talpinimas, mobilusis SEO, reputacijos internete valdymas, turinio strategijos kūrimas ir t.t. Norint kokybiškai teikti paslaugas, reikalingi skirtingų profesijų profesionalai, kartu sugebantys įgyvendinti nustatytus tikslus. Tai SEO konsultantai, analitikai, programuotojai, dizaineriai, animacijos ir video klipų kūrėjai, tekstų rašytojai, rinkodaros specialistai, ryšių su visuomene specialistai ir t.t. Koordinuoti tokios komandos veiksmus gali tik patyrę vadybininkai, todėl ši paslauga negali būti įgyvendinama neprofesionaliai – klaidos kaina yra pernelyg didelė, kad tai apsimokėtų daryti. Deja, yra daugybė verslininkų, manančių kitaip. Šiuo metu vyksta labai glaudus bendradarbiavimas tarp interneto marketingo ir optimizavimo paieškai specialistų (pavyzdys – seoreklama.lt), nes klientai dažnai suinteresuoti konkrečiais rezultatais, o ne tik lankomumo didinimu. Interneto rinkodaros paslaugos vis populiarėja, jas teikia profesionalūs marketingo ir socialinių tinklų specialistai. Jiems talpina ir profesionalūs turinio bei grafikos kūrėjai. Akivaizdu, kad tokia tendencija išliks ir ateityje, nes kompleksinės paslaugos yra labiau konkurencingos ir reikalingos Lietuvos verslui.

Turinio strategija

Tai nauja reklamos o kartu ir SEO verslo dalis. Kuriamas kokybiškas turinys apie įmonės veiklą, jis platinamas internete, nuolatos atnaujinamas. Toks turinys yra naudingas lankytojams ir tos įmonės klientams. Tai įvairūs straipsniai, video klipai, infografikai. Visas šis turinys yra kuriamas ir turint kitą tikslą – rinkti atgalines nuorodas. Taigi, turinio strategija yra dar viena SEO paslaugos dalis.

Straipsnių katalogai

Atgalinių nuorodų rinkimas – vienas iš svarbiausių SEO paslaugos dalių, todėl ne atsitiktinai šiam procesui skiriama itin daug dėmesio. Vienas iš greičiausių būdų gauti nuorodų – patalpinti reklaminį straipsnį į specialų straipsnių katalogą. Straipsnių katalogas – informacinis leidinys, kuriame priimami straipsniai iš visų norinčių ir sugrupuojami pagal tam tikras temas. Straipsnyje paprastai būna 1-3 nuorodos vedančios į kliento puslapius, todėl jos yra gana vertingos. Nors straipsnių katalogų reikšmė pozicijoms nėra labai didelė, tačiau nuorodų rinkimo būdas – patikimas ir nebrangus. Kartais ir nemokamas, nes vis dar yra išlikę keli nemokami straipsnių katalogai. Aišku, dauguma jų yra moderuojami, nes dažnai pasitaikantys bandymai publikuoti dublikuotus tekstus sumažina visą puslapio vertę.

SEO straipsniai yra rašomi rašytojų profesionalų, todėl juos nesunkiai galima padaryti ir reklaminiais.

Socialinių tinklų rinkodara

Seniau ir tai buvo aktualu SEO, bet dabar čia veikia visai kiti principai. Facebook rinkodara arba reklama kituose socialiniuose tinkluose tampa vis labiau ir labiau patraukli ir paklausi. Lietuvoje populiariausi socialiniai tinklai – Facebook, Instagram, LinkedIN, Pinterest, Twitter, Google+, Vibe, Snapchat ir t.t. Visuose juose dirbti galima mėgėjiškai, arba profesionaliai.